tiistai 5. maaliskuuta 2013

Marianne Lindexin visualistina


Salon seudun ammattiopiston blogissa on alkanut juttusarja Takuulla parhaita tekijöitä ja näitähän meillä visualisteilla piisaa. Viime vuonna valmistuneista visualisteista jokainen nappasi itselleen työpaikan.

Yksi valmistuneista on Marianne Aalto, joka pääsi heti valmistumisen jälkeen Lindexin visualistiksi. Nyt työuraa on takana lähes vuosi ja into on yhä korkealla.


Lindexin jokaisella osastolla on oma keyarea eli pöytäryhmä, jossa on nukkeja. Keyareaan laitetaan aina uusin trendi näkyvästi esille. Nämä avainalueet vaihdetaan kahden viikon välein. Yhden tällaisen alueen tekemiseen menee yleensä noin päivä.


Keyarean toteuttaminen aloitetaan tutustumalla kyseiseen trendiin ja trendiin liittyviin väriryhmiin. Tämän jälkeen kerätään mallikappaleet kaikista osaston tuotteista ja jaetaan nämä tuotteet keyareoiden trendien mukaisesti. Kun kulloiseenkin trendiin kuuluvat tuotteet on valittu lähdetään muodostamaan layouttia eli valitaan vaatteet nukeille. 


Ennen nukkien pukemista vaatteet silitetään huolella. Pukemisen jälkeen nuket stailataan trendiin sopivilla asusteilla. Stailauksella korostetaan vaatteiden hyviä puolia ja yksityiskohtia. Rypytyksillä vaatteet ja nuket viimeistellään luonnollisen oloisiksi. Tämän jälkeen vaatteet laitetaan kokojärjestykseen, sormivälitetään eli vaatteet ripustetaan rekkiin siten, että ne ovat sormen verran irti toisistaan. 


Vaatteiden viikkaus tehdään viikkausraudalla ja viikkaaminen onkin kohtuullien aikaa vievää puuhaa. Yleensä visualistia autttaa harjoittelija tai myyjä tässä työvaiheessa. Samalla kun vaatteet viikataan niihin kiinnitetään myös kokotarrat.


Lopuksi esillepanot hintakyltitetään.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti