Asiakaspalvelun ja myyntityön toteuttaminen
Blogissasi näkyy
- Työpaikan esittely. Liikeidea.
- Mitä on päivittäiset työtehtävät? Kuvaile tyypillinen työpäiväsi tai viikkosi?
- Mitä on työpaikkasi näkökulmasta hyvää asiakaspalvelua ja mitä on hyvä myyntityö? Niiden erot?
- Millaisia avoimia kysymyksiä esität asiakkaille? Ja kuinka ylläpidät keskustelua?
- Kuvaile 3 asiakaspalvelutilannetta ja kuinka keskustelu eteneni niissä?
- Esittele rakentamiasi esillepanoja ja hyllytyksiä. Mitkä ovat keskeisimmät säännöt tai ohjeet, joita tulee noudattaa?
- Miten teet lisämyyntiä?
- Kuinka otat huomioon työturvallisuuden?
Näyttökeskustelua varten tee itsearviointi
- Pohdi työskentelyäsi ja kuvaile esimerkein.
- Kirjoita pohdinnat jokaisen "pallon" alle. Lisää tarvittaessa kuvia.
Opiskelija osaa palvella asiakkaita erilaisissa ammattialan asiakaspalvelutilanteissa.
- huomioi asiakkaan nopeasti, on aloitteellinen asiakaspalvelutilanteessa ja selviytyy siitä itsenäisesti ja luontevasti
- keskustelee asiakkaan kanssa, kuuntelee häntä ja tekee tarvekartoituksen hyödyntäen monipuolisesti ammattialan osaamista
- myy asiakkaalle tuotteita tai palveluja ja ohjaa niiden käytössä asiakkaan tarpeen mukaan
- ottaa vastaan asiakkailta palautetta palveluista tai tuotteista ja kiittää asiakasta
- palvelee vieraskielistä asiakasta luontevasti tavallisimmissa asiakaspalvelutilanteissa
- ottaa vastaan palveluun tai myyntityöhön liittyvää palautetta sekä arvioi ja kehittää asiakaspalvelutaitojaan
Opiskelija osaa edistää myyntiä.
- vastaanottaa omatoimisesti tuotteita, purkaa kuormia ja varastoi eri tuoteryhmiä
- tekee oma-aloitteisesti, joutuisasti ja huolella hyllytystä
- rakentaa esteettisiä ja kaupallisia esillepanoja
- käyttää omatoimisesti omaan työhönsä liittyviä työvälineitä, koneita ja laitteita sekä materiaaleja
- tuntee edustamansa tuotteet ja ylläpitää tuotetuntemustaan
- tekee aktiivisesti lisämyyntiä tai suosittelee lisäpalveluja
- ratkaisee työtehtävissä syntyneitä ongelmatilanteita sekä tekee valintoja ja päätöksiä
Opiskelija osaa toimia työyhteisön jäsenenä.
- perehtyy aloitteellisesti oman työpaikkansa liikeideaan tai toiminta-ajatukseen
- työskentelee motivoituneesti ja tavoitteellisesti työryhmän jäsenenä
- toimii vastuullisesti, auttaa muita sekä ottaa työssään huomioon seuraavan työvuoron
- siistii ja järjestää omatoimisesti asiakas- ja työtiloja muun toiminnan lomassa ja lajittelee jätteet huolellisesti
- noudattaa työaikoja ja sopii tarvittaessa poikkeamista yrityksen tai toimipaikan toimintatavan mukaisesti
- suunnittelee ja aikatauluttaa tarkoituksenmukaisesti työvuoronsa tehtäviä
- noudattaa vaitiolovelvollisuutta ja alan eettisiä periaatteita omatoimisesti
- toimii työturvallisuusperiaatteiden mukaisesti
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti