Asiakaspalvelun ja myyntityön toteuttaminen

Blogissasi näkyy

  • Työpaikan esittely. Liikeidea.
  • Mitä on päivittäiset työtehtävät? Kuvaile tyypillinen työpäiväsi tai viikkosi?
  • Mitä on työpaikkasi näkökulmasta hyvää asiakaspalvelua ja mitä on hyvä myyntityö? Niiden erot?
  • Millaisia avoimia kysymyksiä esität asiakkaille? Ja kuinka ylläpidät keskustelua?
  • Kuvaile 3 asiakaspalvelutilannetta ja kuinka keskustelu eteneni niissä?
  • Esittele rakentamiasi esillepanoja ja hyllytyksiä. Mitkä ovat keskeisimmät säännöt tai ohjeet, joita tulee noudattaa?
  • Miten teet lisämyyntiä?
  • Kuinka otat huomioon työturvallisuuden?



Näyttökeskustelua varten tee itsearviointi

  • Pohdi työskentelyäsi ja kuvaile esimerkein.
  • Kirjoita pohdinnat jokaisen "pallon" alle. Lisää tarvittaessa kuvia.


Opiskelija osaa palvella asiakkaita erilaisissa ammattialan asiakaspalvelutilanteissa.

  • huomioi asiakkaan nopeasti, on aloitteellinen asiakaspalvelutilanteessa ja selviytyy siitä itsenäisesti ja luontevasti
  • keskustelee asiakkaan kanssa, kuuntelee häntä ja tekee tarvekartoituksen hyödyntäen monipuolisesti ammattialan osaamista
  • myy asiakkaalle tuotteita tai palveluja ja ohjaa niiden käytössä asiakkaan tarpeen mukaan
  • ottaa vastaan asiakkailta palautetta palveluista tai tuotteista ja kiittää asiakasta
  • palvelee vieraskielistä asiakasta luontevasti tavallisimmissa asiakaspalvelutilanteissa
  • ottaa vastaan palveluun tai myyntityöhön liittyvää palautetta sekä arvioi ja kehittää asiakaspalvelutaitojaan

Opiskelija osaa edistää myyntiä.

  • vastaanottaa omatoimisesti tuotteita, purkaa kuormia ja varastoi eri tuoteryhmiä
  • tekee oma-aloitteisesti, joutuisasti ja huolella hyllytystä
  • rakentaa esteettisiä ja kaupallisia esillepanoja
  • käyttää omatoimisesti omaan työhönsä liittyviä työvälineitä, koneita ja laitteita sekä materiaaleja
  • tuntee edustamansa tuotteet ja ylläpitää tuotetuntemustaan
  • tekee aktiivisesti lisämyyntiä tai suosittelee lisäpalveluja
  • ratkaisee työtehtävissä syntyneitä ongelmatilanteita sekä tekee valintoja ja päätöksiä

Opiskelija osaa toimia työyhteisön jäsenenä.

  • perehtyy aloitteellisesti oman työpaikkansa liikeideaan tai toiminta-ajatukseen
  • työskentelee motivoituneesti ja tavoitteellisesti työryhmän jäsenenä
  • toimii vastuullisesti, auttaa muita sekä ottaa työssään huomioon seuraavan työvuoron
  • siistii ja järjestää omatoimisesti asiakas- ja työtiloja muun toiminnan lomassa ja lajittelee jätteet huolellisesti
  • noudattaa työaikoja ja sopii tarvittaessa poikkeamista yrityksen tai toimipaikan toimintatavan mukaisesti
  • suunnittelee ja aikatauluttaa tarkoituksenmukaisesti työvuoronsa tehtäviä
  • noudattaa vaitiolovelvollisuutta ja alan eettisiä periaatteita omatoimisesti
  • toimii työturvallisuusperiaatteiden mukaisesti

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti