Viikon aikana Niina oli esillepanojen lisäksi perehtynyt mm. myymälän valikoimaan sekä varastoon. Mitkä ovat Halosen omia tuotemerkkejä ja mitkä taas eivät? Myymälän valikoiman hyvä tuntemus on yksi ydinasioita asiakaspalvelu ja myyntityössä, jonka Niina aloittaa muutaman viikon sisällä. Lisäksi varastokoodien hyvä tuntemus helpottaa tuotetäydennysten hakua varastolta sekä puuttuvien kokojen ja värien etsintää.
Näin ensimmäisen työssäoppimiskäynnin yhteydessä keskustelimme myös ammattiosaamisen näytöistä, joita Niina tekee peräti kaksi jouluun asti kestävän työssäoppimisensa aikana. Toisena ammattiosaamisen näyttönään Niina tekee laajemman esillepanojen kokonaisuuden, johon liittyy useampia nukkeryhmiä sekä muutoinkin jonkin alueen esillepanojen uudistaminen. Toisena näyttönä on asiakaspalvelun ja myyntityön näyttö, mikä kestää muutaman viikon jakson loppupuolella. Ammattiosaamisen näytöt sovitaan aina työssäoppimispaikkakohtaisesti hyvissä ajoin ennen näyttöajankohtaa.
Ensiviikolla reilut kymmenen visualisti ykköstä aloittaa työssäoppimisensa ja viikon kuluttua loput. Meillä on siis yhteensä nelisenkymmentä visualistia joulunalla työssäoppimassa. Aika hienoa vai mitä =)
Perusbloggaustehtävien lisäksi Niina sai erikoistehtäväkseen perehtyä työssäoppimisen aikana miesten pukeutumiseen ja etenkin juhlapukeutumiseen ja sen koodistoon. Niina perehtyy muun työn ohessa mm. pukukoodiin, erilaisiin solmioihin ja niiden solmimistyyleihin, pukumateriaaleihin, kuoseihin ja niiden hoito-ohjeisiin. Työssäoppimisen aikana opitaan siis melkoisesti uusia asioita ja jokainen visualisti kirjoittaa oppimastaan blogia.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti